Friday, December 12, 2014

 Lama betul aku xmenulis. Skill menulis aku pun dah berkurang. So today aku nak sharing satu kisah menarik untuk paparan my beloved followers. Hope korang enjoy. This is 4 U.

As a student, memang berat ke nak laksanakan tanggungjawab? actually aku share sikit antara keluhan2 student.



  • Penat la.. Banyak sangat assgmnt..
  • Malas la nak pergi kuliah hari ni...
  • Banyak betul program nak kena join...
  • Duit lagi?
and the best part ada jgk yang belum apa2 dah fikir macam ni..

this part yg menarik sangat.. tapi ada je member2 aku yg kahwin msa stdy.. 2 pun sbb family support and kahwin dengan calon yg dah bekerja. Tapi yg xda komitmen pun sibuk fikir nak kahwin kan? hehe..

Tp the best part masa study ni la buatkan kita belajar cara hidup berdikari sebab jauh dr family kn... Masa untuk kawan2..

Enjoy2 tp lupa psal assgmnt...arrggghhhh!!!!
pening2... Ni la akibat suka sgt tabgguh kerja...
Hampir semua student ni asyik mengeluh keje xsiap... tp ACTION???? xda pun...hehe..

So,, cara aku nak mengatasi sifat malas yang makin berleluasa ni... Jeng2...haha

ni cara mike... tp cara aku pn lebih sama la... aku buat schedule untuk pastikan kerja aku tu habis pd tempoh yg dirancang... Buat besar2 lepas tu tampal di dinding bilik... So bila housemate/roomate tgk mestila timbul satu sifat "aish! malunya kalau xsiap ni... diorg dh tw target aku!"

Nak berjaya kena pndai psikology minda kita sket... =) selamat mencuba la ye....


No comments:

Post a Comment